Automatyzacja procesów biznesowych

Robotic Process Automation

RPA to automatyzacja procesów biznesowych przy użyciu oprogramowania, która nie wymaga zmian w Twoich systemach IT ani dużych nakładów finansowych.

Tworzymy roboty, które wyręczają pracowników w powtarzalnych, żmudnych i czasochłonnych zadaniach biurowych.

Dzięki robotyzacji możesz m.in.:

  • Przyspieszyć i usprawnić procesy,
  • Wykorzystać efektywnie zasoby dzięki pracy 24/dobę, bez przerw i urlopów,
  • Zwiększyć wydajność zespołu,
  • Wyeliminować błędy ludzkie,
  • Zyskać przewagę konkurencyjną.

Automatyzacja z wykorzystaniem robotów pozwoli zaoszczędzić czas i uniknąć błędów. Robot wykona pracę szybciej i w dowolnym momencie(np. w nocy czy w weekend). Dzięki wsparciu robota pracownik skupia się na bardziej efektywnych zadaniach, jak analiza i rekomendacje, zamiast na monotonnych czynnościach.

Nasze roboty potrafią m.in.:

  • Pobierać faktury z portali internetowych
  • Wprowadzać faktury do systemu
  • Księgować faktury na odpowiednie konta i uzupełniać rejestry VAT
  • Wystawiać faktury na podstawie zestawienia usług i cennika
  • Rozliczać wyciągi bankowe
  • Weryfikować kontrahentów na potrzeby VAT
  • Sprawdzać wiarygodność finansową kontrahenta
  • Monitorować status przesyłek
  • Obsługiwać zamówienia ze sklepu internetowego
  • Automatyzować obieg dokumentów
PRZYKŁADY NASZYCH ROBOTÓW:
 
Analiza wiarygodności finansowej kontrahenta
 

Złożony przez kontrahenta wniosek o udzielenie limitu kredytowego trafia do robota, który weryfikuje klienta.

Przeszukuje on takie źródła jak: historia współpracy z klientem, GUS, KRD, KRS, Długi info czy wywiadownie gospodarcze.

Zebrane wyniki uzupełnia w formularzu, który jest analizowany przez pracownika.

Dzięki robotyzacji procesu możliwe jest szybsze i bardziej rzetelne określenie ryzyka współpracy z kontrahentem. Pracownicy nie muszą już poświęcać casu na żmudne przeszukiwanie stron i plików, zamiast tego mogą skupić się na analizie danych.

Robot jest w stanie w krótszym czasie uzupełnić więcej wniosków niż pracownik.

Klienci mogą szybciej otrzymać decyzję, a firma zmniejsza ryzyko podjęcia współpracy z nierzetelnym kontrahentem.

 
Rozliczanie usług i wystawianie faktur dla klientów biura rachunkowego
 

Robot łączy i weryfikuje uzupełnione przez pracowników biura rachunkowego zestawienia usług z jakich korzystali klienci w danym miesiącu. Następnie zestawia dane z cennikiem klientów, uzyskując kwotę jaką należy obciążyć klienta.

Na podstawie przygotowanego zestawienia, robot wystawia faktury w programie księgowym.  

Na każdym etapie swojej pracy, robot weryfikuje dane. Jeżeli pojawił się błąd w pliku uzupełnionym przez pracownika, cenniku czy systemie, informacja zapisywana jest  w raporcie. 

Dzięki robotyzacji procesu rozliczania klientów zyskujesz:

  • Bardziej zadowolonych klientów, dzięki mniejszej liczbie reklamacji,
  • Możliwość obsłużenia większej liczby klientów, dzięki optymalizacji pracy,
  • Większe zyski, dzięki ograniczeniu błędów na fakturach,
  • Pracowników mogących skupić się na kreatywnej pracy, dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań.

AUTOMATYZACJA OBIEGU DOKUMENTÓW

Po wprowadzeniu faktur do systemu obiegu dokumentów, robot na podstawie określonych kryteriów opisuje dokument kosztowo, tj. wybiera MPK, rodzaj kosztu oraz uzupełnia opis.

Następnie faktura jest przekazywana przez robota, na dalszy etap obiegu, do osoby odpowiedzialnej za daną fakturę. Robot może wybierać osobę na podstawie kontrahenta, działu, rodzaju usługi czy opisu.

Dzięki  automatyzacji procesu obiegu dokumentów, faktury szybciej trafiają do właściwych osób, które nie muszą już uzupełniać danych, a mogą skupić się tylko na merytorycznej ocenie faktury.

Robotyzacja może mieć również zastosowanie w procesie KSeF. 

TOP

Potrzebujesz rozwiązań IT (usług, sprzętu, oprogramowania) wspierających zarządzanie firmą, jej zasobami, procesami i projektami?

Jeśli tak, możesz pozostawić adres e-mail.

Skontaktujemy się z Tobą i może uda nam się ustalić obszary współpracy, by obsłużyć potrzeby i wesprzeć przy wyzwaniach biznesowych. WE MAKE IT

Administratorem danych jest Build IT Up Sp. z o.o. Twoje dane posłużą nam wyłącznie do szybkiego skontaktowania się z Tobą.

Adres e-mail został przekazany pomyślnie.

Wystąpił błąd podczas próby wysłania Twojej prośby. Proszę spróbuj ponownie.

BuildITUp wykorzysta informacje podane przez Ciebie w tym formularzu, aby kontaktować się z Tobą.